Gluténmentes & Alakbarát ételek

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Gluténmentes tavaszi tekercs

2016. február 07. - CsakAni

Mikor megláttam, hogy akciós a gluténmentes rizslap, azonnal tudtam, hogy tavaszi tekercset fogok gyártani! A férjem nem is hagyott addig békén, míg neki nem láttam. :D A kínai gyorséttermes változatot nagyon szerettük régen, annak az ízeit próbáltam lemásolni, szerintem sikerült is! ;)

 

 

img-20160121-wa0005_3.jpgHozzávalók:

  • 1 csomag gluténmentes rizslap (én kör alakú,12 darabosat kaptam)
  • 300 g darált hús (marhával a legfinomabb)
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • fél fej fejes káposzta vagy lila káposzta (én lilát használtam, emiatt ilyen sötétek a tekercsek)
  • 3-4 ek gluténmentes szójaszósz
  • só, bors
  • olaj

Elkészítés:

A hagymát apróra vágjuk, a sárgarépákat megtisztítjuk. A sárgarépát és a káposztát külön-külön nagylyukú reszelőn lereszeljük, a káposztát enyhén besózzuk, pár percig állni hagyjuk. A hagymát kevés olajon megdinszteljük, hozzáadjuk a darált húst, fehéredésig együtt sütjük, sózzuk, borsozzuk. Mikor zsírjára sült hozzáadjuk a sárgarépát és az enyhén kinyomkodott káposztát, ízlés szerint meglocsoljuk szójaszósszal és puhára pároljuk.

A rizslapokat egyenként 1-2 percre hideg vízbe áztatjuk, mikor megpuhultak tálcára tesszük, mindegyikre halmozunk 1-2 evőkanálnyi tölteléket, és szorosan feltekerjük. Én úgy csináltam, hogy először a két oldalát hajtottam fel, majd alulról felfelé feltekertem a batyukat. A kész tekercseket sütőpapíros tepsire rakjuk, olaj spriccelővel vékonyan lefújjuk őket (vagy ha nincs kenő ecsettel vékonyan megkenjük olajjal), és 180-200 fokos sütőben kb. 15 perc alatt ropogósra sütjük.

A kisfiam nem volt oda a ropogós héjú batyukért, neki a töltelékhez kis paradicsomszószt tettem, tésztával jóízűen megette a zöldséges husit. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://gluten-free.blog.hu/api/trackback/id/tr738369254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása