Gluténmentes & Alakbarát ételek

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Nocarb, szénhidrátmentes kenyér

2016. február 02. - CsakAni

A legjobb, és legegyszerűbb recept, amit Nocarb sütőmix-szel (itt) találtam. A végeredmény nagyon finom, puha, semleges, kicsit piskótaszerű kenyér, de úgy gondolom tökéletes alternatívája a mindennapi kenyerünknek. :)

c_data_users_defapps_appdata_internetexplorer_temp_saved_images_12322388_1008473615877549_4164623711376088572_o.jpg

Hozzávalók:

  • 125 g NoCarb Rost sütőmix
  • 5 db tojás
  • 15g friss élesztő (vagy egy fél csomag szárított élesztő)
  • 70 g olaj vagy folyékony kókuszzsír
  • 75 g langyos víz
  • 1 csomag sütőpor
  • 0,5 tk. só

Elkészítés:

A langyos vízben felfuttatjuk az élesztőt, majd alaposan összegyúrjuk a többi hozzávalóval. Cipócskát formálunk belőle. Én szilikon püspökkenyér formába tettem,  bevagdostam a tetejét, hagytam 30 percet kelni. A formával együtt sütőzacskóba tettem, alaposan lezártam, majd 45 percig 190 fokon sütöttem. Levágtam a sütőzacskót, és még 10 percre visszatoltam a sütőbe pirulni. Mielőtt visszatoljuk a sütőbe, tojással le is kenhetjük a tetejét.

Készítettem már sülthagymával ízesítve is.

1 fej apróra vágott vöröshagymát kevés olajon aranybarnára sütünk, majd papírtörlőn alaposan megszárítjuk és ezt is a kenyér masszájába dolgozzuk. Nagyon illatos, ínycsiklandó lesz tőle a kenyér. :)

img-20151227-wa0002.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gluten-free.blog.hu/api/trackback/id/tr108354840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása