Gluténmentes & Alakbarát ételek

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Hmmm, kenyér!

2015. december 27. - CsakAni

12184260_996554623736115_2796661735163030278_o.jpg

 

És igen! Ez az a kenyér, ami már nagyon kellett, amilyenről álmodtam, mióta tartom a gluténmentes détát! Valami, ami hasonít a rég megszokott ízekre és állagra, ami nem fűrészpor ízű, nem hungarocell állagú é nagyon hasonlít egy igazi tejes kiőrlésű lisztekből készült gluténes kenyérre!

Az összetevői teljesen megfelelnek az elvárásaimnak is, teljes kiőrlésű, egészséges, gluténmentes lisztekből készül, útifű maghéjjal, vagyis a rosttartalma bitang magas. :D Ajánlom mindenkinek, aki igazán jóra vágyik!

Az eredeti recept egy gluténmentes étkezésről szóló facebook csoportból származik, ha jól emlékszem Gyöngy Anikó nevéhez köthető az eredeti változat, hatalmas köszönet érte! :)

Leírom én hogyan készítem.

 Recept

Hozzávalók:

  • 500g langyos víz
  • 20g útifű maghéj
  • 5g burgonyapehely
  • 200g hajdinaliszt
  • 100g barna rizsliszt
  • 50g kölesliszt
  • 1tk só
  • 1ek olaj
  • 15g friss élesztő
  • 2ek puffasztott amaránt (elhagyható)

 

A langyos vízben elkeverjük a  20 gr útifű maghéjat. Ez 5 perc alatt bezselésedik. Ehhez hozzákeverünk a burgonyapelyhet, a hajdinalisztet, a barna rizslisztet, a köleslisztet, a kiskanál sót, 1 ek. olajat, és a 15 gr friss élesztőt. Én annyit módosítottam már rajta, hogy kölesliszt helyett (mivel épp elfogyott) ciroklisztet raktam bele és hozzákevertem 2 evőkanál puffasztott amarántot.

Összedagasztjuk, formába tesszük, a tetejét éles késsel 2-3cm mélyen bevagdossuk, 10 percig kelesztjük, majd 200 fokon kb. 45-50 percig sütjük.

Érdemes kipróbálni, frissen, másnap, pirítva minden formában finom.

A bejegyzés trackback címe:

https://gluten-free.blog.hu/api/trackback/id/tr998204598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannamegmondja 2021.05.27. 14:00:08

Üdv. Elnézést, nem szoktam kritizálni mások receptjét, de ezt a "kenyeret" megsütöttem és kritikán aluli lett mind állagban, mind ízben. Ilyen rémség rég hagyta el a sütőmet.

pannamegmondja 2021.05.27. 16:03:28

Hozzátenném, lehet én kutyultam el valamit, bár nem vagyok kezdő és betartottam a lépeseket. :-(
süti beállítások módosítása