Gluténmentes & Alakbarát ételek

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Sajtos-szezámos ropogós (Paleo)

2016. február 16. - CsakAni

Mint a legtöbb kisgyermekes anyuka, én is állandó harcban állok az idővel. (Bár emlékeim szerint nem volt sokkal fényesebb a helyzet akkor sem, mikor még munkával teltek a hétköznapjaim. :D) Néha nagyon jól esik egy kis sós rágcsa, amit csak hirtelen bedobok ha már nagyon megéheztem, vagy elviszem magammal, ha épp rohanunk valahová. Ez a ropogós pont ilyen! Sós, könnyű, ropogós és nincs tolakodó íze. Az eredeti recept Szendi Gábor és Mezei Elmira - Paleolit szakácskönyvében jelent meg.(Nem tartom ugyan a paleo diétát, de szívesen szemezgetek a receptek között.)

img-20160215-wa0002.jpg

Hozzávalók:

  • 3 db tojás
  • 10 ek szezámmag
  • 0,5 tk őrölt szerecsendió
  • 0,5 tk sütőpor - elhagyható
  • 0,5 tk őrölt fűszerpaprika
  • 0,5 tk só
  • 100 g reszelt (kemény) sajt - elhagyható

Elkészítés

Az eredeti recept nem írja, de én a szezámmagot száraz serpenyőben pár perc alatt megpirítottam, hogy illatosabb legyen. Ha így teszünk hagyjuk kihűlni a magot felhasználás előtt.

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket kemény habbá verjük. A tojások sárgáját elkeverjük a szezámmaggal, a szerecsendióval, a sütőporral, paprikával és a sóval, és óvatosan hozzákeverjük a fehérjehabot is.

Hígabb masszát kapunk, amiből kanállal egy sütőpapírral bélelt gáztepsire egymástól pár centi távolságra kis halmokat pakolunk. Ha van hozzá türelmünk használjunk teáskanalat, akkor pici, kréker méretűek lesznek a kekszek. A kanál domború felével ellapítjuk a tetejüket, hogy kis lapos, kerek formát kapjunk. A tetejüket megszórjuk reszelt sajttal (én most ezt a lépést kihagytam).

Előmelegített, 180 fokos sütőben mérettől függően 15-20 perc alatt megsütjük. Egész addig süssük, míg kezd barnulni a kekszek széle, akkor lesz finom ropogós.

Hagyjuk őket teljesen kihűlni és jól záródó dobozban tároljuk. Én evőkanálnyi halmokat készítettem, így ebből az adagból 22 db kekszem lett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gluten-free.blog.hu/api/trackback/id/tr848395908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása