Gluténmentes & Alakbarát ételek

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Citromos-gyömbéres sütőtök krémleves

2016. február 07. - CsakAni

Imádom a krémleveseket! A sütőtököt sokáig nem szerettem, a második terhességem alatt viszont egyszerűen rákattantam! Minden formában!  Ez a krémleves kicsit izgalmasabb, mint a megszokott, hideg napon kellemesen átmelegít, hőségben viszont felfrissít az üde citrom íze.

12031486_975940052464239_8731436862063844842_o.jpg

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb sütőtök fele, hámozva, kockázva
  • 1/2 fej vöröshagyma
  • kb. 1 cm gyömbér lereszelve vagy 1 tk. szárított, őrölt gyömbér
  • 1/2 citrom leves
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 2 ek natúr joghurt vagy 10%-os tejföl
  • ízlés szerint só, bors

 

Elkészítés:

Egy fél fej hagymát egy pici olívaolajon megdinszteltem, erre tettem a reszelt (vagy őrölt) gyömbért, pár másodpercet pirítottam, hozzáadtam a hámozott, kockázott tököt, fél citrom levét és reszelt héját, és annyi vizet, hogy épp ellepje. Sóztam, borsoztam, és közepes lángon puhára főztem. Mikor elkészült 2ek natúr joghurttal simára turmixoltam. Sűríteni nem is kell, direkt kevés vízben főztem. Nagyon finom!

A bejegyzés trackback címe:

https://gluten-free.blog.hu/api/trackback/id/tr468367854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása