Gluténmentes & Alakbarát ételek

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Hajdina palacsinta

2016. február 02. - CsakAni

Igazán soha nem voltam oda a palacsintáért. Ez egészen addig így is volt, amíg gluténmentes diétára nem kényszerültem. Aztán szembesültem vele, hogy a palacsinta készítés így már nem is olyan egyszerű. Rengeteg receptet átböngésztem, sok nagyon is ígéretes volt, de ezek között igazán kevés "bűntelen" változatot találtam. Egy facebook csoportban akadtam rá erre a hajdina palacsinta receptre, sajnos az már nincs meg, hogy kinek a nevéhez köthető. Jelentem, a sok sikertelen próbálkozás és palacsinta-kudarc után megtalálva  a számomra tökéleteset: megszerettem a palacsintát! Szuper recept, finom, könnyen tekerhető, puha palacsintákat kapunk és emellett igen magas a rost tartalma is. Nálunk egy kiadósabb leves után gyakran kerül terítékre.

c_data_users_defapps_appdata_internetexplorer_temp_saved_images_12484818_1033559066702337_8404783643989786428_o.jpgc_data_users_defapps_appdata_internetexplorer_temp_saved_images_11951544_974265889298322_8173049845809385833_o.jpg

Hozzávalók 8-10 db palacsintához:

  • 100 g hajdinaliszt
  • 30 g olvasztott vaj vagy folyékony kókuszzsír
  • 2 db tojás
  • 250 ml (növényi) tej
  • csipet só
  • 1 kk útifű maghéj

Elkészítés:

A hozzávalókat alaposan összekeverjük, a masszát 1-2 órára hűtőbe tesszük, majd palacsintasütőben a szokásos módon kisütjük.

A nyers massza állaga ijesztően nyálkásnak tűnhet az útifű maghéj (sokszor áldásos) zselésítő hatása miatt, de nem kell félni, mire megsül a palacsinta ennek már nyoma sem lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://gluten-free.blog.hu/api/trackback/id/tr388354716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása