Gluténmentes & Alakbarát ételek

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Csokis-diós kuglóf

2016. február 01. - CsakAni

Karácsonyra kuglóf formát kértem, meg is kaptam. :) Eddig pihengetett a többi sütőformám mellett, várta a megfelelő alkalmat (és receptet), hogy debütáljon. És igen, eljött a pillanat, amire érdemes volt várni! Találtam egy ígéretes receptet (ezt itt), icipicit igazítottam rajta a szájízemnek és a diétás elvárásaimnak megfelelően. És a végeredmény... Csak annyit mondok, hogy anyám, ez valami mennyei! :D

img-20160201-wa0005_1.jpg

Recept

Hozzávalók:

  • 10 dkg darált dió + kb. 2 ek. durvára tört dió
  • 8 dkg étcsoki
  • 10 dkg gluténmentes liszt (lehet hajdina, barna rizs, köles, cirok vagy gluténmentes őrölt zabpehely is, vagy ezek vegyesen), nálam most 2,5 dkg hajdinaliszt + 7,5 dkg cirokliszt
  • 2 ek. zsírszegény kakaópor
  • fél csomag sütőpor
  • 15 dkg cukornak megfelelő édesítő, nálam 4 dkg négyszeres erősségű cukorhelyettesítő
  • 1,2 dl tej (lehet növényi is)
  • 5 tojás
  • 1 ek. rumaroma
  • fél narancs reszelt héja

 

 

Elkészítés:

Egy tálban összekevertem a diót, a lisztet, a kakaóport és a sütőport. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem, a sárgáját habosra kevertem az édesítővel és hozzáadtam a tejet is. A sárgájás keveréket és a kakaós, lisztes diót alaposan összekevertem, majd elkevertem benne a durvára vágott étcsokit, hozzáadtam a rum aromát és a reszelt narancshéjat is. A kakaós masszába 2-3 részletben óvatosan beleforgattam a fehérjehabot.

Szilikon formába töltöttem a tésztát, előmelegített 180 fokos sütőben 35 percig (tűpróbáig!) sütöttem.     Kicsit hagytam hűlni, majd kifordítottam a formából. (Ha hagyományos kuglóf formát használsz, vékonyan kend be kókuszzsírral vagy vajjal, és szórd be darált zabpehellyel vagy liszttel, nehogy beleragadjon a süti.)

Én még langyosan szeleteltem is, és ha már így alakult meg is kóstoltam. A tészta könnyű, ruganyos, légiesen puha, az olvadozó csoki és a roppanós dió darabok pedig bearanyozták az estémet.

img-20160201-wa0007.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gluten-free.blog.hu/api/trackback/id/tr538346514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása