Gluténmentes & Alakbarát ételek

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Egészséges életmód és diéta gluténmentesen

Cukormentes narancsos sütőtök lekvár

2016. február 25. - CsakAni

Imádjuk a lekvárokat, főleg én, és a nagyobbik kisfiam. :) A napokban szembesültem a szomorú ténnyel, hogy az ősszel eltett cukormentes szilvalekvárunk erősen fogyóban van, a pótlásról pedig gyorsan gondoskodni kell! Lekvárt boltban szerintem még sose vettem, nem is most fogom elkezdeni. Igazi vidéki "lány" vagyok, hát eldöntöttem, hogy ha törik, ha szakad befőzök valamit így február végén.  Akkor akadtam erre a receptre. Vanília, sütőtök, narancs? Picit módosítgattam, kipróbáltam, megkóstoltuk, imádjuk! A fűszerezésnek csak a fantázia szab határt, vanília helyett reszelt gyömbérrel, fahéjjal, szerecsendióval is mennyei lehet. Leírom én hogyan készítettem, ízlés szerint lehet csűrni-csavarni a receptet.

img-20160225-wa0002.jpgHozzávalók:

  • 1,5 kg sütőtök (nyersen, megtisztítva mérve)
  • 3 db narancs leve
  • 1 db narancs reszelt héja
  • 2 db narancs húsa (hártyák, fehér részek nélkül)
  • 0,5 citrom reszelt héja és leve
  • 1 db vanília rúd vagy 2 ek vanília aroma
  • ízlés szerint eritrit vagy négyszeres erősségű édesítő (én kb 10 dkg-t használtam)
  • 3 csomag lekvár zselésítő (én Haas Quittin 3:1-et használok, gluténmentes) vagy pektin

Elkészítés

A narancs és a citrom héját folyó forró víz alatt alaposan megtisztítjuk, lereszeljük. A 3 narancs levét kifacsarjuk, két másikat pedig teljesen kifilézünk, csak a tiszta, hártyamentes húsra van szükségünk. A meghámozott, magoktól megtisztított sütőtököt kis kockákra vágjuk, feltesszük egy nagy fazékban főni épp csak annyi vízzel ami ellepi. Puhára főzzük, leöntjük a főzővíz kb. felét, hozzáadjuk a narancsok és a citrom levét, a narancsok húsát, a kétféle reszelt héjat, majd összeturmixoljuk.  A pürében csomómentesre keverjük a zselésítőt, beletesszük a vanília rudat vagy aromát, és visszatesszük a tűzre, felforraljuk. A forrásban lévő lekvárhoz adjuk az édesítőt és újraforrástól számítva még 5 percig főzzük. A vanília rudat kihalásszuk. Az előre alaposan elmosott és lecsepegtetett üvegeket peremig töltjük az illatos lekvárral, és azonnal lezárjuk őket. Az üvegeket pár percig fejtetőre állítjuk, majd száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

A bejegyzés trackback címe:

https://gluten-free.blog.hu/api/trackback/id/tr578419988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása